Wednesday, July 6, 2011

Jaga Aurat 2

TUDUNG TETAPI PAKAI LEGGING

Kontras paling PELIK zaman kini. Tudung pakai, kononnya mahu menutup aurat. Kadangkala baju pun sudah tutup aurat. Satu masalah besarnya ialah mereka pakai LEGGING pula di bawah. Bila sudah pakai LEGGING, maka lelaki akan nampak jelas bentuk betis dan peha mereka kerana LEGGING itu sangat ketat. Kalau pakai baju singkat, boleh nampak alur seluar dalam mereka. Kalau fabrik legging itu nipis sangat, boleh nampak warna kulit peha mereka. Aduhai....apa gunanya bertudung ?

Nasihat: Sebab itulah Islam suruh wanita pakai kain atau seluar yang lapang dan longgar untuk melindungi bentuk betis, peha dan punggung mereka apabila di luar.

TIDAK SALAH BERFESYEN, TETAPI JAUHKAN DIRI DARI PAKAIAN YANG JARANG, SENDAT, SINGKAT DAN KETAT.

APAKAH PAKAIAN YANG MEMBEZAKAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN RASA HORMAT DAN SEORANG WANITA YANG DIPANDANG DENGAN PENUH NAFSU SERAKAH ? MANA SATU PILIHAN ANDA ?
Setelah Membaca Blog Ini, Insyaallah Saya Akan Menegur Dan Memastikan Ahli Keluarga, Isteri Dan Anak Perempuan Saya Tidak Akan Memakai Jeans Sendat, Baju Singkat, T-Shirt Sendat dan Leggings Di Khalayak Ramai Demi Maruah Mereka
Bantu Kempen Ini !
http://wanitamelayuseksa.blogspot.com
Jom Berdakwah
Kami Antara Penyokong Mesej Yang Disampaikan Blog Ini

No comments :

Post a Comment